Nabór do drugiej edycji Rankingu Wartości Marek Wielkopolski zakończony

23.08.2013
Cztery osoby siedzą przy stole podczas spotkania i pochylają się nad dokumentami i wykresami

Nabór do drugiej edycji Rankingu Wartości Marek Wielkopolski zakończony

Ponad 100 wielkopolskich firm zgłosiło się do drugiej edycji Rankingu Wartości Marek Wielkopolski.

Spośród nadesłanych zgłoszeń organizator rankingu: Wielkopolski Klub Kapitału wraz z realizatorem przedsięwzięcia: Grupą Fresh oraz partnerami merytorycznymi odpowiadającymi za wycenę marki: TNS Polsa oraz Sawyer Doradztwo Gospodarcze, podali listę 90 marek zarówno z kategorii B2B jak i B2C, które spełniały formalne wymogi rankingu i zostały zakwalifikowane do wyceny.

Do rankingu przyjmowane były wyłącznie zgłoszenia marek utworzonych w Wielkopolsce i będących własnością firm mających swoją główną siedzibę na terenie Wielkopolski. Marka musiała istnieć na rynku co najmniej od 5 lat i w ciągu ostatnich trzech lat generować roczny przychód nie mniejszy niż 3 mln zł. W rankingu nie mogły wziąć udziału marki będące spółkami z udziałem Skarbu Państwa, Władz Samorządowych, równocześnie posiadające monopol na rynku wielkopolskim.

W porównaniu z poprzednią edycją, ranking cieszy się jeszcze większą popularnością. Wiele firm nadesłało do nas zgłoszenia po raz pierwszy, jednak na uwagę zasługuje fakt, że firmy, które brały udział w ubiegłorocznej edycji, również i tym razem postanowiły wycenić swoją markę. Tego typu działanie pozwala wycenić i oszacować wartość marki w czasie. Można więc sprawdzić, czy w ciągu jednego roku marka zyskała na wartości czy nie.

Do rankingu zgłosili się przedstawiciele takich branży jak: prawnicza, deweloperska, edukacyjna, meblarska, medyczna, kosmetyczna, spożywcza, itp. Wśród marek, które bez trudu rozpozna nie tylko każdy Wielkopolanin, ale również Polak, znalazły się m.in.: Ataner (który jest laureatem zeszłorocznej edycji), Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, Kupiec Poznański, Supermarkety Piotr i Paweł, Celico, Profi, Biały Jeleń, Cermag Poznań, Giacomo Conti, Spółdzielnia Mleczarska Jana, Tytan. Pełną listę znaleźć można na stronie www.rankingmarekwielkopolski.pl. Wyniki rankingu ogłoszone zostaną 13 grudnia podczas uroczystej gali w hotelu Andersia.

Ranking Wartości Marek Wielkopolski to wydarzenie o charakterze non—profit. Dzięki społecznemu zaangażowaniu wszystkich firm obsługujących przedsięwzięcie, projekt o wartości 1 mln zł realizowany jest bezpłatnie, ponieważ firmy nie ponoszą żadnych kosztów związanych ze zgłoszeniem i wyceną. Celem projektu jest stworzenie wiarygodnego, bezpłatnego rankingu wartości marek rdzennie wielkopolskich, natomiast jego idea skupia się wokół promowania regionalnej przedsiębiorczości oraz sukcesów wielkopolskich przedsiębiorców.