134 zgłoszone kampanie do konkursu MIXX Awards 2014

25.09.2014

16 września minął ostateczny termin zgłaszania prac do konkursu MIXX Awards, organizowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Najwięcej kampanii zostało zgłoszonych w kategoriach kampania wizerunkowa i kampanie cross-mediowe.

Liczba zgłoszeń w tegorocznym konkursie MIXX Awards praktycznie zrównała się z  rekordowym wynikiem z 2011 roku, kiedy do konkursu stanęło 140 kampanii. Prawdziwe oblężenie przeżyły kategorie: kampania wizerunkowa (25), kampanie cross-mediowe (18), branded content (16). O nagrody za dokonania w czterech kategoriach: Człowiek roku, Marketer roku, Agencja roku oraz Dom mediowy roku będzie walczyć aż 38 podmiotów.

Założeniem polskich nagród MIXX jest wyłonienie i nagrodzenie kampanii interaktywnych, które zaskakiwały formą – były połączeniem kreatywności i efektywności. Nowością w 2014 roku jest podział na dwa obszary: Strategies & Objectives oraz Tools & Tactics. Twórcy kampanii reklamowych w internecie mogli zgłosić swoje prace aż w 13 kategoriach konkursowych w obu tych obszarach, co daje zgłaszającemu możliwość zdobycia podwójnej nagrody za kampanię.

Jury ocenia kilka aspektów marketingu internetowego, w tym: strategię, realizację, umiejętność wykorzystania mediów, efektywność i ROI. Nad całością przebiegu głosowania czuwa zewnętrzny audytor – firma PwC.

W dniu rozdania nagród po raz drugi odbędzie się konferencja MIXX (wejściówki można kupić taniej tylko do 10 października). W tym roku postawiono na całkiem nową formułę MIXX Awards & Conference 2014. Zaprezentowane zostaną na niej wyłącznie case studies – we wspólnych wystąpieniach agencji i ich klientów.

To najlepsza forma prezentacji nowych trendów w interaktywnym marketingu. Nowa idea zestawiona z opisem jej egzekucji cieszy się zresztą największym zainteresowaniem po stronie marketerów.

MIXX Awards to konkurs międzynarodowy z tradycją sięgającą 2005 roku, kiedy to po raz pierwszy został zorganizowany przez amerykański oddział IAB. Od tamtej pory stał się jednym z najważniejszych konkursów dla branży interaktywnej. W Polsce konkurs MIXX organizowany jest już po raz ósmy. Jest drugim, po belgijskim, o tak długiej historii w Europie.

Harmonogram MIXX Awards:

  • Głosowanie jury: 19 września –29 września.
  • Podsumowanie wyników przez PwC: 3 października.
  • Ogłoszenie wyników – podczas gali MIXX Awards 6 listopada.

Dotychczasowe nagrody za kampanie oraz dokonania można znaleźć na stronie: https://www.mixx-awards.pl/kategorie_i_nagrody