Jak wrócić na pierwszą stronę w Google? Raport Bluepaper na temat polskich porównywarek cen

06.12.2012
Komputer oraz dłoń trzymająca telefon

Raport Bluepaper

W styczniu 2012 roku wiodące porównywarki cen zniknęły na kilka tygodni z wyników wyszukiwania Google.

Eksperci SEO z agencji Bluerank postanowili sprawdzić, jak cała to wydarzenie wpłynęło na widoczności wspomnianych serwisów w naturalnych wynikach wyszukiwania. W tym celu przeanalizowali 1600 fraz kluczowych oraz dokonali audytów profili linków czterech najpopularniejszych porównywarek cen.




jak wrocic na pierwsza strone google


Pierwsze miejsce, jeśli chodzi o liczbę wyświetleń odnośników do stron serwisu na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwania Google, zajmuje Ceneo.pl. Serwis pojawił się w Top 10 dla 85,12% spośród 1600 zapytań. Drugie miejsce należy do Nokaut.pl (53,44%). Tuż za nim jest Skapiec.pl, pojawiający się na pierwszej stronie w przypadku 51,06% zapytań. Ostatnie miejsce, z wynikiem 31,31%, zajmuje porównywarka Okazje.info.pl. Analiza mająca na celu wykazanie, która porównywarka cen najczęściej była wyświetlana na pierwszej pozycji w Google, również wskazała na zwycięstwo Ceneo.pl.



procentowy udzial serwisow



Poza badaniem pozycji, agencja przeprowadziła również audyty profili linków serwisów by sprawdzić, jakie strategie link buildingowe stosują porównywarki cen oraz jak wyglądają ich odnośniki ponad pół roku po nałożeniu kar przez Google. I w tym przypadku najlepszy wynik osiągnęła platforma Ceneo.pl, którą charakteryzuje najlepsza jakość pozyskanych linków. W badaniu zdobyła 15 z 16 możliwych punktów.



Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu, który można pobrać pod adresem:

http://www.bluerank.pl/jak-wrocic-na-pierwsza-strone-w-google