Interaktywnie.com: Wartość reklamy mobilnej w 2014 roku

19.12.2013
reklama mobilna

Interaktywnie.com: Wartość reklamy mobilnej w 2014 roku

Wartość reklamy mobilnej w 2014 roku może wynieść 43,5 mln złotych! Reklama mobilna to jeden z najbardziej perspektywicznych segmentów całego rynku.

Takie właśnie są wyniki raportu Marketing Mobilny 2013 przygotowanego przez portal Interaktywnie.com. Liczba tabletów, których w 2013 roku przybyło 2 miliony, musi przełożyć się na wzrost odsłon mobilnych, a co za tym idzie – na zwiększanie nakładów na marketing w tym segmencie.

Eksperci, którzy dla Interaktywnie.com prognozowali, ile w 2014 wyniesie wartość rynku reklamy mobilnej w Polsce nie mają co do tego wątpliwości. Średnia ich prognoz, która wyniosła 43,45 mln złotych, nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę dynamikę wzrostu tego rynku. W pierwszym półroczu 2013 roku wydatki na reklamę mobilną wyniosły 12 milionów złotych. Tyle co w całym 2012 roku

Na marketerów planujących podbój kanału mobile czyha jednak wiele niebezpieczeństw, które mogą skutecznie odstraszać reklamodawców. Do przeznaczania dużych budżetów na aplikacje nie zachęca przede wszystkim rotacja popularnych mobilnych hitów, która jest dużo szybsza niż w przypadku wersji desktopowych. Angry Birds jest tu raczej wyjątkiem niż regułą.

Trendem, który pojawił się wraz ze zwiększoną dostępnością coraz tańszych urządzeń mobilnych, jest multiscreening. Coraz więcej internautów korzysta jednocześnie z co najmniej kilku ekranów – laptopa do codziennej pracy, tabletu wieczorem i smartfona – przez cały dzień, w krótkich kilkuminutowych sesjach. Przyszłość branży reklamowej to więc kampanie zintegrowane, wykorzystujące możliwości internetu i na przykład telewizji.

Wiele urządzeń, które umożliwiają łączenie się z siecią, wpływa jednak na skrócenie czasu, jaki spędzamy na stronie mobilnej. Choć odstępstwem od tej zasady są serwisy społecznościowe, większość ekspertów wypowiadających się dla Interaktywnie.com spodziewa się, że średni czas przebywania na stronie mobilnej spadnie.

Zwiększy jednak liczba mobilnych odsłon. Skoro 2013 roku przebiła ona barierę 1 miliarda, eksperci spodziewają się, że w kolejnym będzie jeszcze lepiej. Średnia ich prognoz wskazuje, że może wynieść nawet 2,4 miliarda.

Mimo to, specjaliści zgadzają się, że mobile – szczególnie teraz, gdy temat jest świeży – to dla firm ogromna szansa. Możliwości, jakie daje – geolokalizacja, płatności mobilne, m-commerce – to wciąż nieodkryte, ale bardzo perspektywiczne sposoby dotarcia do użytkownika. Jeśli sprawdzą się prognozy finansistów i rok 2014 da gospodarce trochę oddechu, reklama mobile może stać się znaczącym elementem budżetów przeznaczanych na promocję w sieci.

Kliknij aby pobrać: Raport