Ile Polacy wydają na wideo on-line i jak traktują internetowe spoty?

21.06.2013
KRRiT: wzór sprawozdania dla dostawców VoD

Ile Polacy wydają na wideo on-line i jak traktują internetowe spoty?

Wyraźnie widać pewną prawidłowość – odbiorcy dominują we wszystkich miejscach, gdzie publikowane jest wideo, z jednym wyjątkiem.

Między 29 maja a 10 czerwca 2013 roku zapytaliśmy 2715 użytkowników portali Interaktywnie.com, Money.pl, iWoman.pl, MenStream.pl oraz Platine.pl, którzy zadeklarowali sporadyczny bądź regularny kontakt z materiałami wideo w internecie o ich preferencje, dotyczące tego typu publikacji.



[POBIERZ PEŁNY RAPORT INTERAKTYWNIE.COM: WIDEO W INTERNECIE – PDF]




Większość spośród przeszło 2700 internautów, którzy w badaniu Interaktywnie.com zadeklarowali kontakt z wideo w internecie to widzowie sporadyczni. Ich przewaga nad hard userami materiałów filmowych on-line jest jednak niewielka, nieco ponad 10 punktów procentowych.



Wideo w internecie:


– oglądam regularnie 44,60%

– oglądam sporadycznie 55,40%

Liczba respondentów: 2715



Najczęściej wskazywanym miejscem, gdzie z wideo mamy kontakt, są – co potwierdzają wszystkie prowadzone w tej materii badania – serwisy wideo, takie jak YouTube, Wrzuta i podobne. Deklaracje zarówno internautów, którzy określają się jako regularni konsumenci internetowych filmów, jak i tych, którzy kontakt z nimi mają tylko sporadyczny, były pod tym względem porównywalne.



Wyraźnie widać jednak pewną prawidłowość – regularni odbiorcy dominują we wszystkich miejscach, gdzie publikowane jest wideo, z jednym wyjątkiem. Są to portale ogólnotematyczne, które coraz chętniej okraszają filmami materiały informacyjne. Tylko w tym jednym przypadku odsetek wskazań wśród widzów sporadycznych był nieznacznie wyższy.



Gdzie w internecie oglądasz materiały wideo?


regularnie/sporadycznie

w serwisach wideo (np. YouTube, Wrzuta) – 87,04% / 82,98%

w serwisach VOD (np. Ipla, TVN Player) – 46,24% / 30,05%

w portalach tematycznych – 28,24% / 19,95%

w portalach ogólnotematycznych – 23,62% / 26,13%

w serwisach społecznościowych – 25,52% / 15,23%

przez P2P – 6,52% / 1,46%

inne – 12,88% / 6,25%


Jeśli chodzi o urządzenia, które wykorzystujemy do oglądania internetowego wideo, to wyraźnie – co też nie jest żadnym zaskoczeniem – dominują komputery i laptopy.



[POBIERZ PEŁNY RAPORT INTERAKTYWNIE.COM: WIDEO W INTERNECIE – PDF]