IAB Polska powołuje Creative Lab!

08.06.2016

 

Podczas pierwszego dnia 10., jubileuszowej edycji Forum IAB odbył się launch nowej inicjatywy Związku Pracodawców Branży Internetowej. Włodzimierz Schmidt, Rob Newlan oraz Maciej Waligóra, Bartek Gołębiowski i Dawid Szczepaniak ogłosili powołanie IAB Creative Lab.

Rynek reklamy internetowej w Polsce rozwija się od wielu lat bardzo dynamicznie – według badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie IAB Polska, w roku 2015 reklama online w Polsce osiągnęła wzrost na poziomie 20% r/r. Najbardziej spektakularne wzrosty – na poziomie 259% r/r – notuje reklama na urządzeniach mobilnych. Kluczowe więc staje się podnoszenie kompetencji, wiedzy i umiejętności z obszaru reklamy online wśród reklamodawców, pracowników agencji i wydawców.

„IAB Creative Lab to inicjatywa nastawiona na edukację osób odpowiedzialnych za kreację i realizację kampanii oraz dzielenie się wiedzą i promowanie best-practice. Zamierzamy skorzystać z zasobów i doświadczeń najlepszych agencji – zarówno polskich, jak i zagranicznych – które mają doskonałe zaplecze kreatywne. Ich przedstawiciele będą pokazywać, jak od strony kreatywnej poruszać się w świecie reklamy cyfrowej”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

W ramach IAB Creative Lab planowana jest seria działań, m.in.:

  • cykliczne warsztaty prowadzone przez najbardziej doświadczonych w obszarze kreacji pracowników agencji z Polski oraz zagranicy,
  • reaktywacja konkursu IAB Creative Showcase, w którym nagradzane będą najlepsze kreacje reklamowe przygotowane z myślą o internecie,
  • badania dotyczące odbioru przez użytkowników i kreatywnego potencjału różnych formatów reklamowych.

 

Działalność IAB Creative Lab została zainaugurowana podczas Forum IAB 2016. Włodzimierz Schmidt przedstawił założenia projektu, a Rob Newlan, Director Facebook Creative Shop EMEA przedstawił perspektywę światową kreacji w świecie cyfrowym. Polski punkt widzenia na kreację cyfrową zaprezentowali natomiast podczas panelu Creative Chairs Maciej Waligóra z DDB&tribal, Bartek Gołębiowski z agencji GONG oraz Dawid Szczepaniak z VML Poland.