IAB Adex Benchmark 2013

11.07.2014

IAB Europe zaprezentowało raport IAB Adex Benchmark – kompleksowy przewodnik na temat stanu europejskiej reklamy online.

Raport jest kompleksowym zestawieniem wydatków na reklamę online w Europie, który z perspektywy rozwoju kompetencji cyfrowych w firmach a także formułowania polityki promocji przedsiębiorstw w oparciu ogólnoeuropejskie inwestycje staje się wiarygodnym źródłem informacji dla marketerów. Od momentu startu badania w 2006 roku liczba krajów w nim uczestniczących wzrosła dwukrotnie.

W tym roku raport IAB Adex Benchmark ujawnia, że wydatki reklamowe w internecie wzrosły o 11,9% do wartości 27,3 mld Euro w 2013 roku, i co ciekawe nie tylko rynki rozwijające się miały na to wpływ. Rynki dojrzałe, które skorzystały z innowacyjnych technologii stały się także siłą napędową tego wzrostu.

Top 10 rankingu – wzrost r./ r.

  • Rosja – 26,8%
  • Turcja – 24,3%
  • Słowacja – 17,3%
  • Wlk. Brytania – 16,2%
  • Węgry – 16,0%
  • Austria – 15,7%
  • Norwegia – 14,7%
  • Serbia – 13,4%
  • Włochy – 13,3%
  • Rumunia – 13,0%

Warto podkreślić, że od 2006 roku, czyli od początku badania IAB Adex Benchmark, wydatki reklamowe online ciągle rosną. Internet pozostaje drugim co do wielkości medium reklamowym na Starym Kontynencie (drugi rok z rzędu) a w dodatku oczekuje się dalszego zwiększania dystansu do reklamy prasowej w 2014 r.

Reklama online wzrosła we wszystkich formatach w 2013 r. Reklama graficzna (display) zanotowała najwyższy poziom wzrostu (14,9% w porównaniu z 2012 r.) do czego szczególnie przyczyniły się wydatki na media społecznościowe i mobile. W 2013 r. po raz pierwszy mobile stanowił dwucyfrowy odsetek całkowitych wydatków na reklamę display (11,8%). Mobile stał się integralną częścią budżetów reklamodawcy.

Pełny raport dostępny jest wyłącznie dla członków IAB. Napisz na adres: adexiabeurope.eu