Edycja wiosenna konkursu IAB Creative Showcase dobiegła końca.

18.06.2012
Otwarty laptop leżący na blacie przed mężczyzną

IIAB Creative Showcase

Edycja wiosenna konkursu IAB Creative Showcase dobiegła końca. Znamy już laureatów.

Jury konkursu dokonało wyboru laureata oraz wyróżnionych w konkursie IAB Creative Showcase edycja Wiosna. Najlepszą kreacją w tej edycji okazała się BRASIL dla NIKE Poland, wyróżnione w konkursie zostały kreacje Hand Made dla Bakoma sp. z o. o. oraz MEC Liquid dla Orange.

Co kwartał, od 2011 roku, IAB Polska nagradza najlepszych w konkursie IAB Creative Showcase. Do edycji wiosennej zgłoszono 10 kreacji. Celem konkursu jest promowanie innowacyjności oraz kreatywność polskich specjalistów od reklamy.


Wygrała kreacja agencji Brasil dla NIKE Poland – „ Eksplozja Szybkości” kampania wspierająca wprowadzenie na rynek nowego buta piłkarskiego firmy Nike. Członkowie jury tradycyjnie postanowiło wyróżnić dodatkowo dwie kreacje. Tym razem wyróżnieniem mogą cieszyć się: MEC Liquid za kampanię wspierająca ofertę przenoszenia numeru do Orange oraz Hand Made za launch nowego, owocowego napoju mlecznego z portfolio Bakoma.



Gratulujemy laureatom, gratulujemy wszystkim agencjom, które wzięły udział w konkursie, to dzięki Wam, możemy promować polskie kreacje reklamowe.



Wyboru najciekawszej pracy dokonało Jury składające się z ekspertów z branży interaktywnej, marketerów oraz reprezentantów domów mediowych: Mariusz Majewski, Olgierd Cygan, Dominik Komar, Bartłomiej Buczkowski, Tomasz Rzepniewski, Agnieszka Krochmalska, Piotr Kowalczyk, Grzegorz Krzemień, Maciej Nowicki, Wiktor Goliszek, Tomasz Bonek, Barbara Stawarz, Marcin Maj, Magdalena Szmidt, Marek Staniszewski, Mateusz Drzewosowski, Paweł Sala, Krzysztof Bieniowski, Karolina Sudwoj-Nogalska, Łukasz Tręda.


- Misją konkursu Creative Showcase jest podnoszenie standardów kreatywności i innowacyjności reklamy on-line i na podstawie zgłaszanych prac widać wyraźnie, że jest to misja trafiona. To fakt, że pod względem rzetelności wykonawczej nie ustępujemy najlepszym wzorcom. Jeśli jednak chodzi o tworzenie prawdziwie kreatywnych idei reklam internetowych, to jest jeszcze wiele do zrobienia. Wysokiej jakości poprawność sprawdzonych zastosowań niestety nigdy nie zastąpi odważnej inwencji.
Schemat i sprawdzony wzorzec warto czasem przełamać ponieważ ryzyko z tym związane opłaca się. Nawet jeśli nie powstaną wtedy od razu idee wybitne, to na pewno zwiększa to szanse stworzenia rozwiązań oryginalnych – a wyróżnialna komunikacja to już połowa sukcesu (kilka takich zgłoszeń miałem przyjemność oceniać).
Obiecująco wyglądają też prace korzystające z wartości interakcji. Zdolność zaangażowania konsumenta w zabawę, grę, czy rozwikływanie intrygi staje się powoli synonimem perswazyjności.
Podnoszenie jakości kreacji polskiej reklamy – również tej internetowej – leży w interesie wszystkich zainteresowanych. Korzyści z tego odnosić będą zarówno agencje, marketerzy, jak konsumenci, do których komunikacja ta ma trafiać.
Wszyscy zaś bywamy konsumentami…


- Oceniając prace zgłoszone do wiosennej edycji CreativeShowcase natychmiast widać, że większość kreacji ma charakter interaktywny. Formy nie są więc statyczne ani pasywne. Odwrotnie często zachowują się jak mikro strony www, umożliwiając użytkownikom samodzielne poruszanie się po prezentowanych materiałach, lub przynajmniej proste podejmowanie decyzji. Drugą charakterystyczną rzeczą jest powszechne zastosowanie wideo. Czy wykorzystanie interakcji oraz filmu gwarantuje sukces? Nie zawsze. Narzędzi nie można używać tylko dla samego ich użycia. Na koniec dnia liczy się percepcja odbiorców, zapamiętanie przekazu oraz chęć podążenia dalej za marką. Czy wszystkie te aspekty zostały dobrze zrealizowane. O tym zadecydują już wkrótce jurorzy.




Wraz z zakończeniem wiosennej edycji konkursu, rozpoczynamy tę letnią.



Jeszcze raz serdecznie gratulujemy zwycięzcą Wiosennej edycji, jednocześnie zapraszamy wszystkie agencje brandingowe do wzięcia udziału w właśnie rozpoczynającego się „IAB Creative Showcase. Edycja LATO”.


Lista laureatów na stronie: http://www.iabcreativeshowcase.pl