EDAA edukuje konsumentów o reklamie behawioralnej

18.06.2013
Młoda, uśmiechnięta kobieta stoi przed narysowanym na tablicy wykresem

EDAA edukuje konsumentów o reklamie behawioralnej

European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA) od Wielkiej Brytanii rozpoczyna pierwszy etap swojej ogólnoeuropejskiej kampanii uświadamiającej konsumentów.

Akcja ma na celu dostarczenie informacji na temat reklamy behawioralnej.



Dopiero co rozpoczęta kampania – koordynowana i finansowana przez EDAA przy wsparciu IAB Europe oraz jego członków lokalnych – ma na celu przyczynienie się do podniesienia świadomości konsumentów w zakresie reklamy behawioralnej, jak również pokazanie rosnącego zrozumienia konsumentów i ich świadomy wybór, jeżeli chodzi o OBA.



Na reklamach kampanii możemy zobaczyć zamek, który otwiera się, aby odsłonić niebieski znak OBA licencjonowany przez EDAA. Klikając w reklamę konsument zostaje przeniesiony na stronę www.youronlinechoices.eu, gdzie w klarowny i przyjazny sposób może dowiedzieć się o jego internetowych wyborach reklamowych, jak reklama internetowa jest używana do obsługi witryn i usług z których korzysta oraz jak może chronić swoją prywatność.



Ta kampania edukacyjna jest częścią szerszego europejskiego programu samoregulacji: cross-industry standard for OBA, który promuje przejrzystość, wybór i kontrolę przez konsumentów a jego postanowienia są egzekwowane przez krajowe organizacje branżowe samoregulujące, jak np. IAB Polska.



Akcja, która została zaprojektowana przez Mediacom Beyond Advertising, opiera się na koncepcji opracowanej przez zespół studentów w KH Leuven w Belgii, finalistów konkursu organizowanego przez EACA (European Association of Communications Agencies).



Mówiąc o rozpoczęciu kampanii, Oliver Grey, dyrektor generalny EDAA powiedział: – Jesteśmy podekscytowani w związku ze startem w Wielkiej Brytanii ogólnoeuropejskiej kampanii edukacyjnej. Stanowi ona dla konsumentów bezpośrednią i atrakcyjną wizualnie drogę do zaangażowania pod znakiem European Self-Regulation Programme: większa przejrzystość, wybór i kontrola.



Kampania rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii 13 czerwca. Wkrótce swym zasięgiem obejmie także Niemcy i Irlandię, w następnej kolejności akcja zostanie rozszerzona na pozostałe rynki UE i EOG od września 2013 r.