DDB. Przystąpienie do IAB to naturalna konsekwencja rozwoju

03.12.2012
Uścisk ręki, gratulacje

DDB. Przystąpienie do IAB

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska wzbogaca się o DDB Warszawa

– jedną z największych agencji reklamowych w Polsce. Przystąpienie to IAB Polska to efekt zmian w DDB.



- DDB stało się agencją interaktywną, a wstąpienie do IAB wydaje nam się naturalną tego konsekwencją. Większość nowych realizowanych przez DDB projektów to działania interaktywne, w których tradycyjna reklama pełni rolę wspomagającą.




Interactive Advertising Bureau (IAB) istnieje na polskim rynku interaktywnym, technologicznym i reklamowym od 2000 roku. Wśród członków związku znajdują się m.in. największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. W ciągu 12 lat działalności do IAB Polska przystąpiło ponad 200 firm, nie mogło zabraknąć DDB Warszawa.


- Czas nie stoi w miejscu, codziennie się zmieniamy i rozwijamy – i widać to na każdym kroku funkcjonowania agencji: w procesach zachodzących wewnątrz, w projektach przez nią realizowanych (kampania Rozkłady Jazdy PKP dla McDonald’s, wielokrotnie nagradzana na festiwalach kreatywnych w 2012, w tym na najważniejszych w Cannes (Brązowe i Srebrne Lwy) i w Protoroż (Grand Prix), powstała właśnie na styku starych i nowych mediów). To wszystko w efekcie przekłada się na stały i dynamiczny wzrost przychodów z komunikacji digitalowej w przychodach całej agencji (w 2012 już ponad 20%).




Opis firmy



DDB Warszawa to jedna z największych agencji reklamowych w Polsce. Powstała w 1991 jako Corporate Profiles. W 1997 po połączeniu z siecią DDB Worldwide stała się częścią jednej z najdynamiczniej rozwijających się sieci reklamowych na świecie.



Agencja reklamowa DDB Warszawa świadczy usługi typu full service. W ostatnich latach kładzie nacisk na digitalizację oferty i rozwój kompetencji w tym zakresie. Pierwszym etapem tego procesu było powstanie w 2007 działu interaktywnego Tribal DDB. Dziś ta spółka zatrudnia 27 osób i co roku notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów. Proces digitalizacji obejmuje wszystkie działy DDB – od kreacji, przez strategię, po dział obsługi klienta. Wyłonienie 6-osobowej spółki ddc media i przeniesienie zespołu Tribal DDB do biura, w którym pracuje cały zespół DDB, zaowocowały w 2012 m.in. takimi sukcesami, jak: wygranie przetargu na obsługę digitalową marki Maximus, realizacja aplikacji na smartfony i tablety Doodad czy nowa strona Dreamlinera dla PLL LOT. Rok 2012 zamknie się wzrostem obrotów w zakresie digital przekraczającym 106% i wzrostem przychodów agencji przekraczającym 45%. Obecnie co piąta złotówka zarabiana przez agencję pochodzi z komunikacji w internecie.



Dla DDB najważniejsza jest kreatywność. Wierzymy, że kreatywność propozycji, opartych na dobrej strategii, pozwala osiągać zaskakujące rezultaty w biznesie. Kreatywność i innowacyjność stanowią o sukcesie DDB w Polsce.

W 2012 DDB Warszawa zdobyło wiele nagród i wyróżnień, m.in.:

Cannes Lions 2012, najlepsza agencja z Polski, najlepszy dotychczasowy wynik agencji z Polski, 2 Silver i 1 Brown Lion, 3 National Diploma
London International Awards 2012, Silver Award

Golden Drum 2012, najlepsza agencja z Polski, 5. miejsce w ogólnym rankingu Grand Prix, 2 Golden i Silver Drum

EFFIE 2012, najbardziej efektywna Agencja Reklamowa Roku, 3 Srebrne i 1 Brązowe Effie

Eurobest 2012 – 2 Gold, 1 Silver i 2 Brown Epica Awards

Epica 2012 – 1 Brown Epica

KTR 2012, 2. miejsce w rankingu, 3 złota, 2 srebra KTR

Golden Arrow 2012, 2. miejsce pod względem zdobytych nagród, najlepszy wynik agencji full service w konkursie, 3 nagrody Golden Arrow

Media Trendy 2012, 3. miejsce pod względem zdobytych nagród, najlepszy wynik agencji full service w konkursie, 3 nagrody Media Trendy, wyróżnienie w konkursie Young Media Lions dla jedynego zespołu z agencji full service

Webstar Festival (grudzień 2011), 2 nagrody i 4 wyróżnienia

Webstar Festival 2012, Webstar Internautów za stronę dla Dreamlinera w kategorii Podróże i Turystyka (rozstrzygnięcie konkursu w grudniu 2012, nominowano 15 projektów agencji)

Effie Hungary 2012, 1 nominacja

Paweł Kastory, CEO Grupy DDB Warszawa, Człowiekiem Reklamy 2012 w rankingu magazynu Brief
Kampania „5. stadion” dla Tyskiego otrzymała nagrodę specjalną za projekt komunikacji marketingowej w rankingu magazynu „Brief”

Dyrektor Marketingu PKO Banku Polskiego nagrodzony tytułem Dyrektora Marketingu Roku 2011 podczas Kongresu Dyrektorów Marketingu w Sopocie w 2012

Lampart za najbardziej podziwianą kreację wizerunku marki bankowej za działania w 2011 dla PKO Banku Polskiego przyznany przez środowisko bankowców



DDB Warszawa obsługuje:




Alior Bank (interactive), Atlantic, Brown-Forman (Maximus Vodka), Grupa Lotos (oleje Lotos), Grupa Żywiec (Żywiec), Henkel (Persil, Silan), Johnson & Johnson Polska (18 marek, koordynacja regionalna), Kaspi Bank, KPMG, Kredobank (Ukraina), Lactalis (Président), Liberty Direct, Mars (Chappi, Kitekat), Maspex (Tiger), McDonald’s, Novartis (Excedrin, Fenistil), Pelion, PKO Bank Polski, Polbita (Drogerie Natura), Plannja, Polskie Linie Lotnicze LOT, Rieber Foods (Delecta), Unilever (Algida, w tym koordynacja regionalna, Flora, Kasia, Rama, Lipton Hot & Ice Tea).