Content marketing czyli przepis marek na sukces w sieci

15.07.2013
KRRiT: wzór sprawozdania dla dostawców VoD

Content marketing czyli przepis marek na sukces w sieci

Dzisiejszy klient jest nie tylko wyedukowany w temacie marketingu, ale przede wszystkim świadomy całej machiny w jaką próbują wciągnąć go kampanie promocyjne.

Czasy, w których marki zdobywały klienta poprzez kampanie wprost nakłaniające do zakupu i wychwalające produkt kwiecistym, sprzedażowym językiem, skończyły się w wraz z nastaniem ery prosumenta.

Powiedzenie „klient nasz pan“ chyba nigdy nie było bardziej trafne niż w obecnej dobie klientów uzbrojonych w smartphony, Facebooka i blogosferę. Dzisiejszy konsument, a właściwie prosument, dzięki tym narzędziom stał się niejako partnerem marek, z którymi pozostaje w stałym dialogu. To klient jest dziś w dużej mierze twórcą i współtwórcą contentu zebranego wokół marek, co potwierdzają chociażby ich profile na Facebooku. Użytkownicy pytają siebie nawzajem o najlepsze produkty, dzielą się emocjami powstałymi wokół wybranych marek. Jeśli dany produkt, czy marka spełniła ich oczekiwania, natychmiast zostanie nagrodzona dobrą opinią przesłaną do znajomych. Analogicznie do sytuacji, gdy te oczekiwania zostały zawiedzione.

O tym, że content będzie przyszłością firm Bill Gates wiedział już w 1996 roku. Jego słynna deklaracja „Content is king“ stała się mantrą dla globalnych marek. Obecnie przed markami stoi ogormne wyzwanie: pozyskać oraz zaangażować klienta. Pytanie, jak to zrobić? Na pewno klasyczny marketing ze swoim twardym sprzedażowym sznytem nie przyniesie satysfakcjonujących efektów. Wprost przeciwnie do content marketingu. Już dziś można zaobserwować, że marketing treści czyli tzw. content marketing będzie jednym z głównych filarów strategii komunikacji marek w najbliższych latach.

Według Hanley-Wood Business Media 78% dyrektorów marketingu w USA uważa spersonalizowane treści za przyszłość marketingu. Dlaczego? Bo skuteczny content marketing:

  • trafia z przekazem do osób potencjalnie nim zainteresowanych;
  • oparty jest na języku korzyści istotnych z punktu widzenia odbiorcy;
  • dostarcza jakościowych treści pod zdefiniowany problem/cel;
  • przekłada się na lepsze efekty niż tradycyjna kampania reklamowe i jest mniej kosztowny

  • W czym tkwi zatem tajemnica dobrego contentu? Odpowiedź jest prosta: w jego jakości i trafności. Konsumentowi nie wystarczy dziś pokazać zdjęcia, reklamy, czy artykułu sponsorowanego. Marki muszą wsłuchać się w oczekiwania klientów. Niezbędne jest, aby prowadziły z nimi partnerski dialog i zaprosiły do swojego świata poprzez atrakcyjną i przede wszystkim opartą na spójnej strategii kampanię treści.

    Pobierz raport: raport

    Ogromną zaletą takiej kampanii jest właściwie nieograniczona możliwość w zakresie tworzenia contentu. Mnogość jego form zapewnia markom dużą swobodę działania na tym polu. Wśród najciekawszych form treści można wymienić: infografikę, webinaria, blogi, slideshow, czy video. Gra jest warta świeczki – kto stworzy ciekawsze treści i otworzy się na konsumenta, ten zapewni sobie silną pozycję w jego decyzjach zakupowych i stylu życia.

    W każdej branży można znaleźć fascynujące przykłady firm, które z ogromną skutecznością angażują użytkownika poprzez ciekawą treść, stając się tym samym wydawcami XXI wieku. Flagowym przykładem działań content marketingowych są takie marki jak Coca Cola, Red Bull, czy Dell. Ta ostatnia w ramach działań opartych na contencie stworzyła Dell Community. Strona jest bogatym zasobem informacji na temat produktów związanych z komputerami, przy czym sięga daleko poza produkty własne Dell’a. Blogi Dell’s są obowiązkową lekturą dla każdego, kto jest zainteresowany nowinkami w zakresie designu technologicznego, zastosowań i biznesu. Dodatkowo, Dell na swoim kanale youtube prezentuje atrakcyjne treści w firmie serii filmików: pt. „America’s Favorite Small Business”.

    Zapraszamy do zapoznania się z raportem dotyczącym skutecznych działań content merketingowych. Przedstawiamy w nim 15 globalnych marek, które budują swój sukces w oparciu o takie działania.

    Włas Chorowiec – Z branżą internetową związany od 9 lat. Założyciel i akcjonariusz spółki LeadBullet S.A., która jest czołowym dostawcą usług w zakresie analizy behawioralnej oraz targetowania reklamy performance na polskim rynku. Obecnie mocno zaangażowany w rozwój content marketingu w Polsce. Włas Chorowiec jest pomysłodawcą i założycielem Nextclick.pl – pierwszego w Polsce narzędzia umożliwiającego behawioralną analizę treści i zachowań użytkowników.