Blog firmowy 2012 – lista zwycięzców

15.01.2013
Kobieta korzysta z komputera, pisze na klawiaturze i korzysta z myszki.

Blog firmowy 2012 – lista zwycięzców

Już po raz piąty polskie firmy rywalizowały w konkursie na Blog Firmowy Roku.

Drugi rok z rzędu miano bloga roku otrzymała marka Play. W pierwszej dziesiątce znalazł się również blog Orange, blog Jurka Owsiaka oraz blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. Wyniki konkursu zostały ogłoszone 15 stycznia podczas seminarium „5 lat blogowania firmowego w Polsce” zorganizowanego w Collegium Civitas.



Wyniki konkursu wykazały, że blogi firmowe są przede wszystkim domeną małych i średnich firm. To właśnie one zdobyły największą liczbę nagród w konkursie. Blogi oceniane były trzech kategoriach – blog młody, blog dojrzały i blog profesjonalny. Od 2012 roku funkcjonuje również dodatkowa kategoria – blog startupu, w której wystartowało 15 firm.



Polskie blogi firmowe są prowadzone w coraz bardziej profesjonalny sposób. Jak wynika z czwartej fali badania polskiej blogosfery firmowej zrealizowanej na przełomie roku już 38% polskich blogów firmowych jest prowadzonych dłużej niż 2 lata, a 15% z nich ponad 4 lata. Co ciekawe, wiele firm decyduje się na prowadzenie dwóch blogów – deklaruje to 18% z nich.



Od kilku lat sukcesywnie rośnie znaczenie blogów w komunikacji firm. Aż 63% badanych firm deklaruje, że blog jest ważnym lub bardzo ważnym kanałem komunikacji dla marki. Głównymi celami, jakie mają realizować blogi są: wyróżnianie się na tle konkurencji, zwiększenie wiarygodności firmy oraz budowanie pozycji firmy, jako eksperta w swoim segmencie. 87% firm piszących blogi promuje je na swoich stronach internetowych.




Najlepsze polskie blogi firmowe 2011 roku:



KATEGORIA “STARTUP”


· 1 miejsce: ursamaior.pl/blog

· 2 miejsce: agnesm.pl

· 3 miejsce: blog.znajdzreklame.pl


KATEGORIA “BLOG MŁODY” (prowadzony od 3 miesięcy do 1 roku)


· 1 miejsce: przesluga.pl

· 2 miejsce: blog.cleverpath.pl

· 3 miejsce: louloublog.pl


KATEGORIA “BLOG DOJRZAŁY” (prowadzony od 1-2 lat)


· 1 miejsce: blog.awx2.pl

· 2 miejsce: owsiaknet.pl/channel/blog

· 3 miejsce: smartdriver.pl


KATEGORIA “BLOG PROFESJONALNY” (prowadzony powyżej 2 lat)


· 1 miejsce: blogplay.pl

· 2 miejsce: scrapkipl.blogspot.com

· 3 miejsce: decobloog.com


BEST IN SHOW (największa ilość punktów bez względu na kategorię)


· blogplay.pl


WYRÓŻNIENIA SPECJALNE


· blogi.bossa.pl – największa ilość punktów za relację ilości do jakości komentarzy

· ethnomuseum.pl/blog – najlepszy blog instytucji



Od trzech lat blogi są oceniane przez studentów. W tej edycji konkursu jurorami byli studenci specjalizacji „Nowe Media” realizowanej przez Collegium Civitas we współpracy z IAB Polska. Przy ocenie blogów pod uwagę brane są przede wszystkim kryteria związane z otwartością i przełamywaniem stereotypów w komunikacji firm.



Pomysłodawca i organizatorem konkursu jest Dominik Kaznowski, który od 6 lat tworzy bloga blogifirmowe.com. Każdej edycji konkursu towarzyszy również badanie firmowej blogosfery w Polsce. Partnerami konkursu i konferencji są Collegium Civitas, IAB Polska oraz PBI. Pełne wyniki konkursu są dostępne na www.blogifirmowe.com.



Partnerami konferencji są IAB Polska i PBI oraz Collegium Civitas.