24 – 25 września 2014 odbędzie się czwarta edycja Filmteractive.

11.04.2014

Filmteractive to międzynarodowe wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest content marketing, który dominować będzie w części konferencyjnej oraz festiwalowej. Odbywające się po raz drugi targi projektów crossmedialnych, wzbudzają zainteresowanie zarówno twórców, jak i inwestorów od samego otwarcia naboru zgłoszeń. Filmteractive odbędzie się w Łodzi w dniach 24 – 25 września.

Filmteractive to formuła 3 w 1, łącząca: Filmteractive Conference, Filmteractive Market oraz Filmteractive Festival. Impreza jest idealną okazją do spotkania w jednym miejscu filmowców, reżyserów interaktywnych, artystów, marketerów oraz potencjalnych inwestorów, którzy mogą wymienić doświadczenia, jak i nawiązać współpracę.

Trzy poprzednie edycje przyciągnęły setki gości oraz wielu uznanych prelegentów z całego świata. W 2013 w Filmteractive wzięło udział 320 osób z różnych krajów europejskich, m.in. z Niemiec, UK, Litwy, Estonii, Finlandii, Holandii i Francji. Goszczono nie tylko przedstawicieli globalnych marek, ale również producentów, twórców oraz media. W 2014 roku swój udział zapowiedzieli m.in. Jill Wilfert (Lego), Belén Santa-Olalla (Transmedia Storyteller), Sophie Rayers (Brightcove), Dorota Gacke (TVP), Joe Pulizzi (Content Marketing Institute) oraz Florian Heister (BEO). Wydarzenie jest nie tylko okazją do wysłuchania ekspertów, ale daje też możliwość obejrzenia najbardziej innowacyjnych projektów filmowych, crossmedialnych oraz interaktywnej sztuki cyfrowej.

Filmteractive 2014 to również kolejna edycja Marketu, na który w ubiegłym roku zgłoszono 32 projekty z całej Europy. Zostały one ocenione przez międzynarodowe grono ekspertów. Zwycięski projekt – NULLPUNKT z Estonii (poza wsparciem merytorycznym i sławą) otrzymał nagrodę główną 10 000 PLN ufundowaną przez HBO. Dodatkowo, wszyscy finaliści uzyskali bezcenne porady od najlepszych ekspertów w branży audiowizualnej, od obecnych na wydarzeniu inwestorów, dystrybutorów, jak i content buyerów.

Nabór projektów do edycji 2014 trwa od 15 marca do 30 maja 2014. „Szukamy projektów: wykorzystujących interaktywne wideo, crossmediowych/transmediowych, branded content, digital content – mówią organizatorzy Filmteractive – Interesują nas projekty audiowizualne na wszystkich etapach produkcji, takich jak: planowanie, tworzenie, post-produkcja, faza końcowa.”

Na targi można także zgłosić innowacyjne oprogramowanie lub aplikację. Warunek jest jeden: projekt IT musi być zgodny z założeniami tematycznymi Filmteractive Marketu. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie http://filmteractive.eu/market-news.php a projekt zgłosić bezpośrednio przez formularz dostępny na http://filmteractive.eu/call-for-projects.php Dodatkowe informacje odnośnie wydarzenia można znaleźć również na profilu na Facebooku oraz na LinkedIn.

BILETY: WSTĘP PŁATNY: Filmteractive Conference & Market, bilet można kupić na stronie http://filmteractive.eu/tickets.php

Na potrzeby uczestników wydarzenia stworzony został dedykowany profil społecznościowy Filmteractive Network (www.network.filmteractive.eu), który zrzesza twórców oraz content buyerów.

Imprezę organizuje agencja interaktywna Digital One, Fundacja Media Klaster oraz Szkoła Filmowa w Łodzi. IAB Polska jest patronem merytorycznym wydarzenia.